maanantai 21. joulukuuta 2009

Kerala Houseboat

Wayanadista lähdimme pois 19. pv ja taksi vei meidät Calicutin rautatieasemalle jossa menimme kyselemään lippujamme.
Huraa..olimme nousseet odotuslistalta matkustajiksi sekä saimme vaunun että paikkamme samantien.
Ostimme asemalta hieman evästä pahimpaan nälkään (8 samosaa,6 iddlya ,500g banaanilastuja,mangomehu,litra vettä...nuo kaikki maksoi peräti 3€)
Junassa huomasimme että eväät oli turhia koska kokoajan pojat ravasivat vaunussa tarjoillen mitä erilaisempaa ruokaa..nautimme tietenkin Chait.

Junamatka Alleppeyhin kesti 4,5tuntia jossa astuimme junasta laiturille kun samassa iso mies toivotti meidät tervetulleeksi.Girish oli risteilyisäntämme ja hän ohjasi meidät taksiin sekä hurautimme muutaman kilometrin Houseboatillemme.
Majoituimme omaan huoneeseemme sekä istahdimme odottelemaan päivällistä.
Aika erikoiselta tuntui olla veneessä kun olimme tulleet pimeän aikaan ja ei mitään havaintoa mitä ympäristössä on paitsi joitakin valoja.
Päivällisen nautittuamme sammutimme kannelta valot sekä nautimme hiljaisuudesta mitä ympärillämme oli..lämpöä oli varmaankin lähes 30°C koska huoneeseen laitoimme ilmastointiin lämmöksi 24°C ja 32 oli lähtölämpö.Aikas viileeltä tuntui tuo 24 kun oli kuumaan tottunut.
Hyvät unet kevyesti keinuvassa laivassa nukuttiin.
Aamulla sitten selvisi karmea totuus että Houseboatimme oli noin 15m pitkä ja 4,5m leveä.

Olimme Anskun kanssa kahdestaan ja meitä palveli miehistö johon kuului Saji,Jose ja sitten tuo vaikeaniminen kaveri olkoon vaikka John Okay !!

Aaamulla herättyäni tein pienen joogatuokion ennen pulahtamista aamupesulle .

Kello 7 aikoihin irtauduimme rannasta sekä ajelimme pienen matkaa pitkin Allepeyn kanaaleja, tuona aikana miehistö valmisti aamupalaa ja me nautimme aamuchait..

Tuolla pienellä aamuajelulla näimme tuhansittain sorsia ja Saji kertoi että nuo tulevat tänne Keralaan aina joulun aikoihin ja häipyvät heti joulun jälkeen..on varmaankin välilaskupaikka muutossa?

Aaamupalan jälkeen laivamme lipui pitkin vesistöjä ja me nautimme maisemista sekä lämpimästä ilmasta.
Vierailimme maissa muutamaan kertaan sekä pysähdyimme nauttimaan laivassa lounaan.
Kello 17 kiinnityimme rantaan yön viettoon.
Kertakaikkiaan täydellinen päivä God´s Own Countryssa !