torstai 28. tammikuuta 2010

Hyderabad

Hirvittävän meluinen ja saasteinen paikka seesteisen kymmenen päivän jälkeen.
Onhan täällä 7,6 miljoonaa immeistä minun lisäkseni eli kyseessä on maailman 42. väkirikkain kaupunki.

Vipassanasta tultiin tähän hotellilleni Slavan kanssa joka oli Vipassanassa mukana, hän on 22v poika syntyjään Siperiasta mutta asuu vaimon ja 11kk poikansa kanssa Moskovassa.
Majoituimme huoneeseen ja  reilun tunnin kuluttua otimme riksan kiertoajelua varten 4 tunniksi.
Ensin menimme Charminarin moskeijalle ,Muhammad Quli Qutb Shah määräsi rakennettavaksi loistokkaan Charminarin moskeijan kiitokseksi kaikkivaltiaalle, joka oli pelastanut kaupungin ruttoepidemialta.
 Tornista näki hyvin ihmisvilinään.
Kuvat [Charminar]
Tuolta kurvasimme Golkonda Fortille jossa vierähtikin hieman aikaa joten sieltä suoraan hotellille huilaamaan.
 Aika erikoinen oli tuo tyttö lasittuneine silmineen ja hyvin normaalia on tietenkin seisoa päällään !
Kuvat [Golkanda]
Iltakävelyn teimme Exhibition Groundille joka olikin melkoinen basaari ja koska sattui olemaan Intian Itsenäisyyspäivä niin siellä emme tarvinneet olla yksin.
Ennen nukkumaanmenoa hiljennyimme vielä meditoimaan hetkiseksi......aamulla heräsimme ennen auringonnousua tietenkin puhumatta mitään aloitimme meditoinnin.

Keskiviikkko-aamuna hyvästelin Slavan kun  hän lähti junalla kohti Varanasia (29h reissu).
Kävin pienellä kävelyllä ja matkalla satuin HACA Bhavan temppelille.Tuolla oli kamera kielletty ja kaikki tavarat kännykästä lähtien piti jättää säilytykseen.
Temppelin vieressä olikin sitten Science-museo jossa ei saanut myöskään kuvata.Planetaariossa olis ollut seuraava näytös vasta klo 16 ja en sitä viitsinyt jäädä odottelemaan.

Tuolla museossa oli hetken melko rauhatonta kun sen "juoksi" läpi oppilaslauma..
Pienen huiluun jälkeen hotellilla suuntasin matkani kohti yhtä lukemattomista basaareista ja tuolla kun myytiin erilaisia vaatteita niin päätinpä ostaa itselleni puvun.Takki,paita,solmio olivat sopivat telineestä ja housuja varten ottivat mitat sekä ne ovat valmiit huomenna.
Puvulle tuli hintaa 5000 rupiaa eli noin 80€ .Vihjeeksi että nyt minut voi kutsua illanviettoon !
 Iltapäivällä söin reissun halvimman aterian , Thalin eli siinä oli riisiä iso kuppi,kolmea kastiketta,perunaa,pari naan leipää ja juoma. Maksoi 28 rupiaa eli alle 50 centtiä.
Siitä suivaantuneena kävin ostamassa erilaisia koruja 12 000rupian edestä(189€)..emännällä sattuu olemaan kohta synttärit!!!!

Torstaina aamupäivällä otin riksamopolla kierroksen Hussein Sagar-tekojärven ympäri.
Tuon rannoille on rakennettu erilaisia puistoja ja ne olivat hyvin siistissä kunnossa.
Keskellä tuota järveä Buddha-patsas seistä möllötti.
Neckless Roadilla oli myös melkoinen määrä erilaisia patsaita.

Elokuvakeskus vierailulla erehdyin menemään naistenvaateliikkeeseen jossa oli 66% ale, sieltäpä ostin erilaisia tuotteita 12 kappaletta kokonaishintaan 26€..
Vaatteet piti sitten paketoituttaa ja laittaa postissa kotiin .Kumma että täällä oli eri systeemi kuin Goassa..ensin postissa paketoija kävi mittaamassa ja tarkastuttamassa postitettavan materiaalin sitten paketointi sekä tarkastusleimaus....postiin.

Iltapalana nautin hotellihuoneessa  viinirypäleitä,amlaa(intian karviainen),pähkinäsekoitus,sona chandi-siirappia en vielä avannut.
Lähtöpäivän aaamupäivällä käväisin vielä pienellä basaarikierroksella jonka jälkeen hurautin riksamopolla lentokentälle (400rs)